2 ristede pølser

Fik du ikke læst gårsdagens indlæg, med link til en af de (efter min mening) bedste løbedokumentarer som skildrer de ofringer ambitiøse langdistanceløbere tager? Find indlægget her!

Det kunne lyde som menuen hos den lokale pølsevogn, men i dag for mit vedkommende er det mere billedsprog for tilstanden af mine ben. For efter 4 uger med alt for få km bød sidste uge på normal træningsmængde, og det kan jeg godt mærke har sat sine spor på benene, men heldigvis ved jeg at det er en fase hvor kroppen lige skal vænne sig til det igen.

Imorges blev jeg vækket af en hamrende irriterende hundehvalp som trådte rundt i hovedet på mig, og uanset hvor mange gange jeg skubbede ham væk blev han ved, så efter at have skubbet Otto væk 20-30 gange overgav jeg mig og stod op. Her fik jeg mig den obligatoriske “vågn op kaffe”, og min sunde morgenmad fra SundFokus kostplanen i form af skyr m/ blåbær.

Da jeg alligevel var oppe kunne jeg lige så godt komme i løbetøjet og ud straffe asfalten, hvilket er rart at gøre fra morgenstunden så man har hele dagen til at restituere og til selvmassage. Havde en tanke om at løbe en rute som følger: Søften, Kvottrup, Fårup, Mundelstrup og tilbage til Sabro, men da jeg begyndte at løbe afsted så var der en vej ved Ristrup Hovedgård som jeg har passeret nogle gange, og som jeg var nysgerrig på hvor førte hen. En idyllisk vej med træer på begge sider af vejen som en smuk allé, så i dag kunne jeg ikke dy mig for at prøve at se hvor den førte hen, og heldigvis førte den mig til det t-kryds jeg forventede og jeg var derfor ikke faret vild i den anden ende af den. Det betød også at ruten blev lidt mere kaotisk, og blev fundet på ‘on the go’.

Men min første krise kom allerede halvvejs oppe af denne vej, der var absolut udsolgt i dag og her havde jeg allermest lyst til at stoppe træningen og gå hjem, men på den anden side så var det vigtigt for mig at holde fast i den gode stime jeg fik skabt i sidste uge, og der skulle ikke komme et rødt eller gult mærke på min træningsplan i TrainingPeaks allerede!

Med det valg blev dagens træning en meget hård omgang, og jeg måtte i den grad grave dybt for at komme igennem, og jeg fandt aldrig rigtigt en rytme hvor jeg løb med overskud, så den måtte bare kriges hjem i dag, men det er præcis sådanne træninger der gør de gode ekstra gode 🙂

Dagens løbetræning (med splits):
4 km RT (5:50-5:30)
5:44
5:40
5:34
5:38
4 km ALM T (5:30-5:10)
5:23
5:18
5:24
5:24
4 km RT (5:50-5:30)
5:42
5:45
5:38
5:41

Turen bød også på en god portion hård modvind, og 82 højdemeter.

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.