Fart på for at holde varmen

Skulle have startet dagen med en kort joggetur, men jeg kan simpelthen ikke komme op og løbe på det tidspunkt for tiden. Det er en af de ting jeg skal bruge min tur til Kenya om 22 dage til, netop at finde tilbage til rytmen og rutinen med at komme tidligt op og få knaldet den første træning af kl. 6:30.

Og så en tur igen senere på dagen. Og kendt som dobbeltpas.

Mit fokus de kommende 3 måneder kan bedst beskrives med Erling Worm’s mantra med en snert af Coach Warmup:

Endurance

Endurance

Endurance

Speed Endurance

Speed Endurance

Speed Endurance

Mit fokus til AGF Atletik‘s klubtræninger er det samme, nemlig fokus på at få nogle kilometer i benene.

Ved dagens træning var det pivhamrende koldt, så koldt så jeg udover vinter baselayer og tights også havde 2 løbejakker på, i et desperat forsøg på ikke at fryse ihjel.

Der mangler en del løbere til klubtræningerne i øjeblikket da de er på træningslejr i Iten, Kenya, men vi var stadig en fornuftig gruppe løbere i dag.

Opvarmningen blev løbet forholdsvis samlet i modsætning til normalt hvor der er stor spredning mellem mændene og kvinderne, men i dag løb jeg og hygge snakkede med mine gode venner Esben Hornum og Omar Hassan. Tempoet var som vanligt i AGF til den hurtige side, men dog ikke mere end at jeg sagtens kunne være med på det. Og med tanke på at resten af træningen for mit vedkommende ikke skulle være meget hurtigere, så passede det meget fint med at der var lidt tempo igennem det meste af træningen, men ikke mere end omkring marathon tempo / almindeligt tempo.

De første 10 km blev løbet i 48:02 (4:48/km) derefter joggede jeg lidt over 3 km inden jeg takkede af, og det var klart dagens højdepunkt da jeg trådte ind under den varme bruser i omklædningen i Ceres Park. Da det holdt op med at brænde vel at mærke, for efter at have frosset så meget gør det altid ondt i starten.

Dejlig træning på løbekontoen, og så blev det vist en af de 3 hurtigste træninger for mit vedkommende, og med en puls som lå ret fint!

Opvarmning: 6,58 km @ 4:52
2 x 1,8 km MT @ 4:39 & 4:44
Afjog: 3,18 km @ 5:53

Træningen i tal:


Distance

13,28 km

Pace

5:04/km

Varighed

1t 07m 16s

Højdemeter

100,3 hm

Distance (uge)

28,23 km

Kilde: Garmin Connect / Runalyze.

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.