Progressiv Formiddag

Vågnede tidligt og fik spist morgenmad mens jeg tjekkede mailen, og ind tikkede endnu en samarbejdsaftale, den anden på 1 uge. Jeg har haft en god dialog med Respro som laver astma, allergi og højde træningsmasker, noget jeg har haft lyst til at prøve efter mine problemer med anstrengelsesastma, når der er modvind, hvilket der jo nærmest er hver dag i Danmark. Så selvom jeg kommer til at ligne en der er stukket af fra et psykiatrisk hospital, så glæder jeg mig til at prøve masken af og se om det kan hjælpe på min astma. Nogen vil sige at Luis Suárez burde spille med sådan en maske.

Har i den sidste uge også lavet aftale med TrainingPeaks, som efter min mening laver det bedste og mest avancerede løbe -og cykling træningssoftware, og hvis man er seriøs med sin træning så er det et must have!

[otw_shortcode_quote border_style=”bordered”]Så selvom jeg kommer til at ligne en der er stukket af fra et psykiatrisk hospital, så glæder jeg mig til at prøve masken af og se om det kan hjælpe på min astma.[/otw_shortcode_quote]

Inden jeg iklædte mig løbetøjet fik jeg lige tjekket status på mine New Balance 775 løbesko, for at se om posten ville komme med dem i dag, det ville være træls at løbe afsted og så kom posten forbi i mens jeg var ude og løbe. Men de kommer først på mandag, så det var bare med at komme i løbetøjet.

Min OCD gør intet godt for mit løb, lå en halv time inden jeg faldt i søvn og lagde en masterplan for hvilket rute jeg skulle løbe i dag, og som der næsten altid sker så løb jeg en anden rute, og ikke nok med det var en anden rute, så løb jeg den første del en helt anden vej end jeg tidligere har gjort. Nu fortryder jeg bare at jeg ikke fik sovet en halv time ekstra 😛

Benene skulle lige løbes i gang i dag, de var lidt mærkede af de mange km i benene, og de mange træninger med tempo træning i, men så snart jeg bevægede mig fra RT og over i ALM T føltes det vidunderligt, jeg har det sværere med at ligge og løbe i RT når benene er lidt trætte, end jeg har det med at løbe hurtigt. Det er sku lidt underligt, men det giver trods alt en god ro at vide at så snart der komme tempo på så går trætheden over.

[otw_shortcode_quote border_style=”bordered”]Jeg tror de fleste der har prøvet sådan én vil opleve at deres mave vender sig så snart de hører ordet Cooper Test, jeg har i hvert fald mange skrækkelige minder fra min fodbold tid i Måløv Boldklub.[/otw_shortcode_quote]

Endte ved Skovbakken Stadion’s løbebane som så mange gange før, og da jeg gik ned af trappen til løbebanen kunne jeg se at der var massere mennesker på banen, så gik af høflighed hen til hende der stod og tog tid, og spurgte om det ville genere deres træning at jeg løb runder, og heldigvis var det intet problem. Det var vist en skoleklasse af ældre elever eller den lokale højskole som var i gang med en Cooper Test, og jeg tror de fleste der har prøvet sådan én vil opleve at deres mave vender sig så snart de hører ordet Cooper Test, jeg har i hvert fald mange skrækkelige minder fra min fodbold tid i Måløv Boldklub.

Jeg elsker at komme på løbebanerne og se at der er massere mennesker på banen, det er super opløftende for min egen træning og i dag var ingen undtagelse, de løb Cooper Test mens jeg løb mine sidste 3 km som samtidig var dagens hurtigste km, så jeg havde fornøjelsen af at overhale dem der løb på banen, det betød at der hele tiden var en hare som er mega inspirerende.

Fik klaret de sidste 3 km uden problemer, og ganske som ventet gik træningen bedre jo hurtigere jeg løb, og det blev til samlet 12 km med en gennemsnits pace på 5:15. Løb træningen i træningszoner 10 sekunder hurtigere end mine nuværende zoner, det gør forhåbentligt overgangen til de nye træningszoner i næste uge nemmere.

Da jeg kom hjem fik jeg klaret mit mellemmåltid, et hurtigt bad med isbad som afslutning og skyllet mit løbetøj op, og hængt til tørre på altanen. Fik også lige tjekket til vores kommende labrador retriever hundehvalp, Otto som han skal hedde, på Homemade Labrador’s facebook side, det er super spændende at følge dem dag for dag indtil vi må komme og besøge dem 🙂

Dagens Løbetræning (med splits):
3 km RT (5:50-5:30)
5:45
5:38
5:42

3 km ALM T (5:30-5:10)
5:30
5:22
5:17

3 km MT (5:10-4:50)
5:06
5:05
5:00

3 km AT (4:50-4:30)
4:48
4:49
4:43
Det bringer samtidig ugen op på knap 57 km, og jeg håber at ramme omkring de 70 km i denne uge.

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.

Translate »

Privacy Preference Center