Rutchebane Turen; Rolig Morgentur, Hviledag & Progressiv Tur

Hvornår foretrækker du at løbe? Smid en kommentar nederst på siden!

I forgårs havde kæresten anden og sidste dag til svendeprøve, og jeg ved ikke om det er noget underbevidst men jeg sov endnu engang af helvedes til, så jeg vågnede kl. 6 og kunne ikke sove videre selvom jeg var pisse træt. Så stod i stedet op og begyndte at hoppe i løbetøjet, programmet sagde 6 km roligt tempo og 1800 meter teknik løb, og det var en kærkommen mulighed for at komme ud og løbe en morgentur, som jeg ærligt skal indrømme at jeg ikke bryder mig om, og jeg føler heller ikke min krop er klar til det, jeg havde det på samme måde da jeg dyrkede crossfit.

[otw_shortcode_quote border_style=”bordered”]Grønland bliver det nye Gran Canaria hvis det her fortsætter![/otw_shortcode_quote]

Kom i tøjet og udenfor, og selvfølgelig stod det ned med regn, jeg ved seriøst ikke hvad der sker med vejret, men helt seriøst Grønland bliver det nye Gran Canaria hvis det her fortsætter! Den første kilometer gik udemærket, men derfra var det ren overlevelse da mine ben var lavet af gelé og var helst ikke ville løbe i dag, og for første gang længe føltes roligt tempo hurtigt fordi jeg simpelthen ikke kunne få fart i benene. Fik med røven i vandskorpen kæmpet mig igennem de 6 kilometer, og begyndte på teknik løbet, hvor jeg i dag ville tilføre lidt flere elementer end jeg plejer.

Ved ikke om det var fordi jeg var træt men jeg frys helt sindssygt, og da jeg kom hjem var jeg total gennemblødt pga regnen tog voldsomt til på den sidste kilometer. Store dele af turen blev løbet i kraftig modvind som heller ikke gjorde det nemmere med ømme ben.

Tirsdagens løbetræning (med splits):
6 km RT (6:00-5:40)
5:57
5:58
5:57
5:39
5:56
5:50

6x 300 meter flowløb

Fokus for flowløbet var:
– Vejrtrækningsøvelser.
– Træning af armbevægelser.
– Løbeøvelse (hælsparks øvelse).

I går stod dagen på afslapning og hviledag ovenpå nogle hårde dage, hvor kærestens stress både har påvirket hende og mig, men heldigvis gik det super godt og bestod svendeprøven, eller som de siger i frisør faget så blev hun antaget. Det har vi grint meget af da det er en noget underlig formulering efter vores opfattelse. Men alt i alt en fed oplevelse, og stort tillykke til hende!

Med henvisning til et tidligere indlæg fik vi tirsdag besked om at vores nye familiemedlem var blevet født, beskeden kom samme dag som kæresten bestod sin svendeprøve, desværre fik vi i går beskeden om at han desværre ikke tog næring og at han ikke ville klare den. Det har været lidt af en rutchebane tur, først at være oppe og ringe over han var født og hvor fin han var, og et døgn senere er han død. Totalt uretfærdigt for den lille fyr: Sender en særlig tanke til Mille fra Kennel Team Friis, denne fantastisk kvinde har virkelig haft nogle svære dage sammen med hendes dejlige hund Laika. Vi skal derfor på jagt efter en lille fyr når vi er klar til det.

[otw_shortcode_quote border_style=”bordered”]En status på min kostplan fra SundFokus, så har jeg indtil videre tabt 600 gram.[/otw_shortcode_quote]

En status på min kostplan fra SundFokus, så har jeg indtil videre tabt 600 gram, hvilket er super tilfredsstillende eftersom jeg kun har været sådan rigtigt i gang i ca 5 dage. Maden smager rigtig godt og min krop har reageret super godt på det indtil videre, og jeg er ved at være fortrolig med hvordan jeg skal gribe det an, så jeg er meget fortrøstningsfuld i forhold til at nå mit mål om et vægttab på 15-20 kg.
Et lille udpluk af et par tallerkner (aka Foodporn):

Dagens træning lå ikke sådan lige i kortene, vågnede op i morges og var noget uoplagt i forhold til at skulle ud og løbe, så fik lavet omelet til os og lagde mig i sofaen en times tid, og pludselig ud af det blå kom energien til at komme afsted. Fik mit headset i øret og startet en podcast med The Rob Watson Show, jeg må indrømme at jeg er blevet fan, og så er det bare pisse fedt at løbe tid.

Dagens træning var en progressiv tur hvor den næste km skulle være hurtigere end den foregående, da det ikke rigtig er til at sætte uret op til satte jeg i stedet uret op i 20 sekunders intervaller som jeg så sænkede med 5 sekunder per kilometer. De første 6 km gik ganske let, selv ringgade broen blev passeret uden problemer (en stejl bakke), men så kom regningen for at jeg ikke havde ventet længe nok med at komme ud og løbe, jeg måtte derfor søge redning i Ceres Park og tak skæbne det var godt jeg var så tæt på det wc.

Efter den korte ufrivillige pause fortsatte jeg igennem mindeparken, og retur mod Aarhus centrum hvor jeg afsluttede træningen nede på Aarhus ø, generelt havde jeg rigtig gode ben og lunger i dag, kunne godt mærke at hviledagen havde været god for min krop. Det er en hård periode jeg er inde i, og næsten alle træninger er træninger med en masse fart, men det er fedt at blive presset især når det lykkedes 🙂

Dagens løbetræning (med splits):
Start ud i RT. Dernæst skal hver km være hurtigere end den forrige.*
5:54
5:44
5:38
5:39
5:35
5:27
5:20
5:22
5:18
4:56
5:04
4:59
4:41
4:39

[chart id=”1268"]
(Dagens træning visualiseret på graf)

* Da det er umuligt at opsætte Garmin Connect til at den næste skal være hurtigere end den forrige, har jeg oprettet de 14 intervaller i 20 sekunders intervaller som bliver 5 sekunder hurtigere per kilometer.

Garmin Connect(Dagens træning oprettet i Garmin Connect, som efterfølgende kan overføres til mit Forerunner 920XT)

Til sidst en opfordring: Oppe i midten af indlægget kan du støtte Transcend Running Academy, et utrolig godt intiativ af Wesley Korir som er tidligere Boston Marathon vinder. Her får talentfulde Kenyanske løbere mulighed for at udleve løbedrømmen samtidig med de får en uddannelse, med andre ord er det er projekt der kan give disse mennesker et helt andet liv. Man skal huske på at deres liv handler om overlevelse på et plan vi slet ikke kan forstå, og her kan løb og uddannelse ændre deres liv.

[o[otw_shortcode_quote border_style=”bordered”]n skal huske på at deres liv handler om overlevelse på et plan vi slet ikke kan forstå, og her kan løb og uddannelse ændre deres liv.[/[/otw_shortcode_quote]h1>

Wesley Korir er et god eksempel på hvor meget godt der kan komme ud af løb, men jeg vil ikke afsløre det hele men vil i stedet anbefale at se filmen Transcend, den kan ses på Netflix USA og du kan få adgang til Netflix USA via Unlocator. Hvis du ikke allerede har Netflix kan jeg anbefale at oprette en Unlocator konto, indstille den til Netflix Brasilien og herefter oprette Netflix, herefter indstiller du Unlocator til det ønskede land, og får adgang til alt indhold på Netflix inkl. USA og resten af landenes indhold, men til Brasiliansk pris som er ca. 46,-/måneden*.

Det ligger mig meget på sinde at hjælpe og støtte de svageste i verdenen, og jeg håber at mit beskedne bidrag er med til at give nogle mennesker et bedre liv. Støttede i går også 2 Columbianske mænds iværksætter drømme med et lån, håber at det kommer til at gå dem godt! Havde vi levet for mange år siden, og hvis jeg havde været lidt mere badass så havde jeg gjort som Robin Hood 😛

Vil du se hvordan det er at leve under fattigdomsgrænsen? Så kan du på Netflix DK se dokumentaren Living On One Dollar.

*Benyttelse af metoden er på eget ansvar, og du er selv ansvarlig for at overholde lovgivningen, samt Netflix’s brugervilkår.

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.

Translate »

Privacy Preference Center