Skeen skifter hånd!

(fra dagens første tur)

Livet har sgu bidt fra sig de sidste 4-5 måneder. Og det har haft mig ude i alle hjørner af bokseringen groggy. Det har ikke været sjovt, men hvis man skal prøve at have et par positive briller på, så har det været utrolig lærerigt. På en hård måde.

Min løbetræning har blandt mange andre ting været inde i en ond cirkel, og ser således ud:

Juni: 99,6 km

Juli: 66,1 km

August: 78,3 km

September: 63 km

Oktober: Pr. d.d. 56,5 km

Alle månederne ligger på et niveau jeg nemt kunne løbe på en uge, inden livet begyndte at give lussinger.

Men det har egentligt ikke generet mig, for jeg har været i en  tilstand hvor løb var det sidste jeg prioriterede. Min datter blev -og er min første prioritet sammen med mine to store børn.

Men min livsstil har ikke været hverken god eller sund i den her periode. Der er røget en del fast food ned, sammen med slik og cola. Og efter en periode på 3 år hvor jeg ikke har drukket alkohol, har jeg drukket 20-30 genstande om ugen fordelt på 3-4 aftner når jeg ikke (jeg er en fantastisk og ansvarlig far!!!) havde min datter.

Alkohol og når jeg har siddet i den lokale kirke og sunget lidt for mig selv, har været de eneste tidspunkter hvor jeg har kunne få fred fra smerten og tankerne. At tanke ro i kirken er vist en ret sund ting, mens alkohol ikke er løsningen på noget som helst. Og havde det ikke haft potentielle konsekvenser for mit kørekort, så var jeg begyndt at ryge hash også. Noget jeg gjorde en del for 10 års tid siden.

Men cross sæsonen starter i næste weekend, og efter en sæson hvor jeg absolut intet har opnået udover en officiel pr på 3000 m, i en tid som er så dårlig at jeg kunne løbe en tilsvarende tid i nuværende form. Så er sommer sæsonen 2018 revet ud af kalenderen og glemt. Og nu gælder det om at opbygge en god grundform henover vinteren, og gøre 2019 til mit år.

Cross Nationals er min motivation lige nu. Det er det der har fået mig afsted to gange i dag, og som får mig afsted igen imorgen.

Jeg har indstillet mig på at singletten sidder lige for stramt, og at jeg hvis jeg havde løbet ordentligt hen over sommeren kunne gøre det bedre. Men heldigvis var jeg ikke i ret god form ved crossløbene sidste år, på trods af en form som på papiret var markant bedre. Så det første løb sidste år blev løbet med et snit på lige over 5:00.

Og på trods af de lave kilometer mængder så løber jeg hurtigt -og ubesværet, så min helt store udfordring lige nu er udholdenhed og kilometermængde. Det er de ting der skal laves om på nu!

(fra dagens anden tur)

Dagens træninger:

Kl. 12:17: 8 km / 41:04 / 5:08 / 90 højdemeter (med gammel Emmaljunga barnevogn)

Kl. 17:06: 4,14 km / 18:20 / 4:26 / 40 højdemeter (med hunden)

Som det ses er det dobbelt pas med få timer imellem, og begge træninger med lav puls. Og endda med en 12 år gammel Emmaljunga barnevogn. Netop det at jeg har min datter rigtigt meget har også været lidt af en stopklods for at få løbet, men det er slut nu! Det er ikke optimalt men det kan lade sig gøre, og så må jeg løbe ture i gården hvor jeg bor. Det er en runding med 150 meter rundt, så det er muligt at løbe der og have babyalarmen på mig.

Det skal findes løsninger og ikke forhindringer fra nu af!

Har stadig lidt af de ting fra den dårlige livsstil i køleskabet:

1 flaske vin

1 cola

1 juleøl

Colaen ryger ned over de næste dage, og vinen bliver liggende der indtil jeg måtte få gæster hvor den passer ind.

Og juleøllen bliver den sidste øl, og den kommer til at være symbolet på at skeen er kommet over i den anden hånd. Så den vil jeg nyde på vej hjem fra Korsør efter 1. afdeling af Cross Nationals hvis jeg løber det med et snit som starter med 4…. 4:xx

Fra nu af er det fremad -og back in the game called life (and running)

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.

Translate »

Privacy Preference Center