Torsdags Intervaller

Noget af det allerhelligste for mig er mine Brøndby IF kampe, tidligere som aktivt bidragende på Brøndby Stadion, på Sydsiden, og nu blot som råbende tv tilskuer. Og med Brøndby’s fodboldkamp mod Hertha BSC i Europa League, var jeg lidt presset på tiden for at få klemt dagens træning ind, for ikke at ende med at løbe den potientielt tæt på midnat.

Men som så mange gange før så kom livet i vejen, og i stedet for at komme afsted ved 17:30-18 tiden, ja så endte det alligevel med at blive en midnatsforestilling. Men hvad gør det når Brøndby IF leverede endnu et af deres mirakler mod Tyske hold, og når Dansk fodbold har alle 4 hold med videre.

Jeg tog løbetøjet på med 10 minutter tilbage af kampen, og så sad jeg på kanten af sengen og så de nervepirrende sidste 10 minutter, og da kampen blev fløjtet af fik jeg kuldegysninger og løb rundt i lejligheden og jublede, jeg var helt høj og den ekstase tog jeg med mig på løbeturen. For det kan godt være at det er Red Bull’s slogan: “Red Bull giver vinger”, men jeg følte også jeg havde vinger efter den fodboldkamp.

Selvom jeg havde en del kilometer i benene fra de sidste 7 dage så følte jeg enormt overskud, ja faktisk følte jeg at jeg kunne løbe et ultraløb så flyvende var jeg, og mens jeg løb afsted på de første kilometer havde jeg YouSee live-tv kørende i løbetasken med nedtakten fra kampen, så jeg kunne få det hele med selvom jeg var ude og løbe.

Efter de første 4 km som foregik i roligt tempo, havde jeg 3 x 200 m teknik træning inden dagens hovedret, som bestod af 3 x 2 km AT intervaller med 500 m roligt tempo i mellem. Som nævnt mange gange elsker jeg interval træning, og i dag var ingen undtagelse, især fordi jeg havde gode ben og følte mig super godt løbende, hvilket jo er en fordel når man har et af de hårdere pas.

Havde igen problemer med mit Garmin Forerunner 920XT, da jeg løb op af kongevejen og rundt langs Ceres Park og Tivoli Friheden. Det irriterer mig grænseløst at så snart der er et træ eller bygning indenfor 100m, så stiger og stiger pacen uanset hvor hurtigt man løber. Jeg tror jeg var nede omkring pace 4:00 (i reel pace) for at få den ene 2 km AT indenfor, eller tæt på det interval den skulle ligge i, det slider altså en del på benene at man skal forcere tempoet så meget for at overholde sine intervaller, og så er det pisse irriterende at det er en GPS fejl som er skyld i det… Hver gang dette sted!

Nååå men fik dog alle intervallerne gennemført, og sluttede træningen af med at løbe op af Randersvej med retning hjem af, og jeg kunne slutte træningen af ved McDonalds med 500m hjem. Dermed fik jeg arbejdet en smule på én af mine svagheder, nemlig at slutte af hvor jeg startede eller tæt på, jeg har en tendens til altid at løbe ud, men jeg løber ofte ikke hjem hvilket er dyrt i busbilletter, og en mentaludfordring jeg skal være bedre til at løse.

Dagens løbetræning (med splits):
4 km RT (5:50-5:30)
5:38
5:28
5:38
5:44

Teknik

3 x 2 km AT (4:50-4:35) + 500 m RT (5:50-5:30)
4:41
4:40

4:50
4:46

4:44
4:39

3 km RT (5:50-5:30)
5:30
5:44
5:34

Træningen bød også på 94 højdemeter som blev sikkert indsat på løbekontoen, en løbekonto som indtil videre i denne uge har budt på 51,6 km.

OL Rio 2016

Jeg glæder mig som et lille barn til atletikdelen af OL går i gang, ikke at andre sportsgrene ikke er spændende, men har siden jeg var barn haft en særlig interesse for atletik ved OL. Jeg kan huske at jeg som barn spillede OL spil på min computer, og selvom grafikken og gameplayet var meget simpelt hyggede jeg mig med det. Og selvom jeg aldrig kommer til at træde ind på et OL stadion som atlet, så har jeg når nationalsangen lød for det land jeg repræsenterede i spillet drømt mig til OL.

Du kan hente en ical (kalender feed) til din telefon/computer her: icalshare, dér er hele OL programmet.

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.