Tur med tempo i hagl og sne

Har sovet lidt uroligt i nat, dels fordi jeg havde lidt ondt i lænden og dels fordi min kæreste skulle til svendeprøve i dag og igen imorgen, det har naturligvis gjort hende nervøs og hendes urolige søvn påvirkede også mig. Da jeg vågnede havde jeg stadig lidt ondt i lænden, og min højre trædepude (eller hvad pokker det stykke af foden hedder) var ligeledes øm, tror det skyldes at jeg har skiftet løbesko og at mine fødder lige skal vænne sig til dem.

Planen var egentligt at jeg ville deltage i RUNAAR monday mingle, men ved middags tid meldte Laura afbud, og så tænkte jeg at det var åndsvagt at gå vente til sen eftermiddag med at komme ud og løbe når jeg nu havde muligheden. Så fik støvet løbetøjet af og gjort mig klar til at begynde dagens træning, de her dage er jeg tilbage i vintertøjet dog med en trøje mindre på.

Dagens beklædning:
Overkrop: Langærmet trøje, Nike løbejakke.
Underdele: Under Armour tights, RaceReady shorts.
Sokker: Darn Tough
Sko: Adidas Ultra Boost

På dagens tur valgte jeg at løbe i mine Adidas Ultra Boost for at pleje min ømme trædepude, hvilket viste sig at være et godt valg da jeg ikke mærkede noget til det på turen. Vejret var sindssygt ligesom de sidste dage, flere gange under turen stod det ned med sne og hagl, det blev endnu værre af den hårde vind som gjorde at jeg måtte løbe og kigge ned i jorden mens jeg dækkede mine øjne. Store dele af turen blev løbet i kraftig modvind, og det gjorde bestemt ikke vilkårene bedre, men heldigvis føltes benene i dag rigtig fine, og det på trods af at der bliver løbet mange hurtige kilometer i øjeblikket.

Fik denne besked fra min coach i dag;
[otw_shortcode_quote border_style=”bordered”]Vi arbejder med din speed nu her. Så du kan godt forvente flere dage med ømme ben :-)[/otw_shortcode_quote]

Undervejs på ruten løb jeg ved Egå Engsø, smukt sted hvor jeg valgte at løbe på grus stierne med dele i sand, det var skønt med fantastisk udsigt og sjove veje at løbe på. Sluttede dagens træning af med en stejl 300 meters bakke, hvor der løb en kvinde 50 meter foran mig, og som den dårlige taber jeg er så skulle jeg indhente hende inden toppen, fik hende inden jeg havde løbet 100 meter 😛

Dagens Løbetræning (med splits):
4 km RT (6:00-5:40)
5:55
5:58
5:48
5:54

4 km MT (5:20-5:00)
5:22
5:12
5:03
5:07

4 km RT (6:00-5:40)
5:47
5:42
5:48
5:56

TrainingPeaks er kommet med en ny fane “home” med nogle fede funktioner, blandt andet “Fitness Ramp Rate” som kort fortalt er din form udvikling over tid. Fedt at have nemt adgang til det, og at få tal på det man føler, nemlig at formen er god!

trainingpeaks_fitness_ramp_rates

Tallet angiver hvor mange CTL min form er steget.

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.