Uventede intervaller med Mo’s Friends

13873198_1768170440134392_6908437777338563866_nI går havde jeg besluttet mig for endnu en gang at træne lidt teknik på min hviledag, for at blive endnu bedre er det vigtigt at træne sin teknik også, så derfor investerer jeg noget ekstra tid på netop teknik. Ved 17:45 tiden fik jeg iklædt mig løbetøjet og kyssede kæresten farvel med ordene “jeg er væk i 20 minutters tid” og begyndte at løbe afsted. Jeg satte kursen mod Skovbakken Stadion da det er et fedt sted at løbe nårman skal øve teknik, og nemt kan komme til at ligne en med epileptiske anfald for en som ikke ved hvad man laver
Da jeg kom nærmere Skovbakken Stadion kunne jeg høre at der var andre på løbebanen, og jeg tænkte bare YES for det er så fedt når der er andre på banen, men da jeg kom ind igennem lågen blev jeg alligevel overrasket over at se hele Mos Friends flokken dér, og jeg fløj ned af trappen og fik givet highfives til alle. Løb herefter videre på min tekniktræning og fandt undervejs ud af at der stod intervaller på Mo‘s programmet nærmere bestemt 200m og 400m jog, og jeg tænkte at jeg ville sku lige nappe nogle stykker sammen med drengene.

Det blev til 4 x 200m for mit vedkommende inden jeg takkede af, har trods alt mine programsatte intervaller imorgen og skulle nødigt brænde alt energi af.13903238_1768170473467722_8023359613800724857_n


Intervallerne blev løbet med følgende paces:

3:18
3:05
3:05
3:21

Hvilket jeg er ret godt tilfreds med, især fordi de blev løbet uden jeg var løbet helt i bund og med en puls 25 point under maks. Men det hjalp også meget at jeg kunne hægte mig på de unge Mo‘s på de 200m, det gør det alt andet end lige nemmere at holde et højt pace

Fik også lejlighed til at prøve at løbe hurtigt i mine New Balance 775, som jeg indtil nu kun har løbet kortere og langsomme ture i, det klarede de rigtig fint og de føltes godt at løbe i også når der skulle løbes stærkt 🙂 Men der mangler stadig lidt ture i dem før de er klar til længere ture.

Mere tempo træning

Ovenpå mine spontane og hurtige intervaller igår som bare skulle have været en rolig teknik tur, var jeg lidt spændt på hvordan kroppen ville reagere, for karma har det med at slå hårdt tilbage 🙂

Men havde hele dagen gået og følt at benene var gode, og helt uden nogen form for ømhed på trods af mange km i benene de foregående dage og for mit vedkommende sindssygt hurtige intervaller. Og med små 10 km gang oveni i løbet af dagen ville det ikke være underligt hvis benene havde været trætte.

Men efter at have hentet kæresten fra arbejde kom jeg i løbet tøjet, og afsted på dagens træning som var en 17 km tempo træning. Havde i løbet af det sidste døgns tid hægtet mig på RUNAAR Intervaller på Viby Stadion igen, men der var stor spredning på hvornår folk ville ankomme som spændte mellem 17-19. Jeg kom hjemmefra ved 18 tiden og med små 8 km derned ville jeg ankomme omkring kl. 19, hvilket passede perfekt med at der ville være andre på løbebanen.

Jeg løb stille og roligt de første 5 km som skulle foregår i roligt eller jogge tempo, men benene føltes som sagt gode så tempoet kom til at ligge i roligt tempo. Efter de 5 km kom dagens “udfordring” i form af 5 km i AT, men den store udfordring var at ligge indenfor intervallet for jeg blev ved med at løbe for hurtigt, og da jeg så skiftede et gear ned kom jeg tæt på at løbe for langsomt så hver eneste km split var en kamp for ikke at løbe for hurtigt, og ikke løbe for langsomt og jeg havde svært ved at finde en rytme, men var samtidig ikke presset på de 5 km, men lå og “cyklede” op og ned i pace.

Ramte Viby Stadion da jeg havde 1,5 km tilbage af mine AT intervaller, og på banen var der 2 løbere som jeg ikke kendte og som ikke umiddelbart “tilhørte” RUNAAR, men jeg hilste pænt da vi passerede hinanden mens jeg løb AT intervallerne færdig. Jeg løb og tænkte at de RUNAAR‘s som ville komme kl. 19 sikkert var mødtes i Skanseparken eller ved Falck og løb derfra, så det var kun et spørgsmål om tid før der var liv og glade dage på løbebanen. Men der kom aldrig nogen kl. 19, så alle var blevet færdige mellem 17-19 🙁

Jeg havde 7 km tilbage i roligt eller jogge tempo og min umiddelbare tanke var at løbe et par km på løbebanen, og herefter løbe af Skanderborgvej ind mod centrum og så tage bussen hjem, men mens jeg løb på løbebanen så kedede jeg mig lidt, for det er sku ikke særlig inspirerende at løbe rundt og rundt så mange gange, især når man løber langsomt og der ikke sker en skid på banen eller omkring. Men alligevel endte jeg med lige at løbe en omgang mere, og det skete så omkring 20 gange før jeg kom i mål med dagens 17 km.

Fra 15-16 km løb jeg og hyggesnakkede med den ene løber på banen efter vi havde stået et par minutter og snakket, og efter at have delt lidt løber-røverhistorier sprang han fra da jeg havde 1 km igen, 1 km som hurtigt kom i hus så jeg kunne fange en bus hjem med endnu en god træning sikkert sat ind på løbekontoen.

Dagens løbetræning (med splits):
5 km JT/RT (6:20-5:30)
5:39
5:38
5:39
5:43
5:27

5 km AT (4:50-4:35)
4:39
4:42
4:37
4:36
4:37

7 km JT/RT (6:20-5:30)
5:32
5:30
5:31
5:32
5:35
5:20
5:47

marathonpepe_signatur

 

Dette indlæg kan indeholde henvisningslinks, eller produkter/brands som marathonpepe.dk har en samarbejdsaftale med, se mere under annoncering omkring disse aftaler.